Social Icons

.

19 March 2012

Abang, Kenapa 7 Kaki ??

 

Abang,.. KENAPA 7 KAKI ??!


Isteri : Abang, boleh sayang tanya?

Suami : Ya sayang. Nak tanya apa?

Isteri : Sayang pelik la abang. Kenapa syarat dalam Islam, bila lelaki meninggal dunia, kubur nya digali sedalam 5 kaki tapi kubur wanita, berlainan digali sedalam 7 kaki?

Suami : Ooo... InsyaAllah senang je jawapannya tu.. (sambil tersenyum).

"Kalau nak tau Islam ni agama yang sangat prihatin dan bijaksana. Sebenarnya sebab kubur wanita digali lebih dalam dari lelaki kerana jika berlaku banjir, jenazah wanita tersebut tak akan terapung ke atas dan akhirnya akan membuka aurat jenazah. Islam sangat menjaga aurat kaum wanita, sampaikan hingga nyawa dah melayang dari jasad pun. Islam masih melindungi aurat kaum wanita."

Isteri : Subhanallah. Besarnya kuasa Allah ya abang.

Suami : (hanya tersenyum)

 


••► Wahai kaum wanita. Tutuplah aurat mu dengan sempurna, ketika masih bernyawa. InsyaAllah, Allah juga akan membantu melindungi aurat mu walaupun nyawa sudah tiada suatu hari kelak.


Erti Disebalik Aturan & Peraturan Allah. Sungguh Cantik & Indah. Subhanallah !.. ^_^ 


 
[ Menutup Aurat Itu Kan Cantik, Menutup Aurat Itu Wajib ]

0 komen:

Post a Comment

Terima kasih di atas komen yang diberikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog-blog ceria