Social Icons

.

07 July 2012

BOIKOT The Store!!

The Store Sri Petaling buat promosi Carlsberg sempena Ramadhan. 


Akibatnya, ia telah menimbulkan kemarahan dan rasa tidak puas hati seluruh umat Islam di Malaysia yg mendakwa The Store tidak peka dengan sensitiviti agama sebelum membuat sebarang promosi jualannya. 

Ekoran itu, The Store melontarkan permohonan maaf mereka setelah mendapat kecaman hebat. Mereka mohon maaf atas keTERLANJURAN mempamerkan 'Carlsberg' pada notis dan risalah promosi 'Pre-Ramadhan Sale'. 


Bagi aku, tindakan mereka ini adalah bersifat SENGAJA. Bukan TERLANJUR. 
The Store ni baru mula berniaga kt negara ni ke? Dah lama kn? 
Kalau dah lama, xkan xfaham lagi tentang sensitiviti agama kt Malaysia ni. 
Dalam kalangan pihak pengurusan mereka xde yg beragama Islam ke? Atau ada yg Melayu tapi xcukup Islam? 

Mudahnya, BOIKOT saja The Store ni. Walaupun promosi ni kt cawangan Sri Petaling, tapi apa beza dengan The Store cawangan lain. Sama je kn? Xrugi pun sebenarnya kalau xpergi berbelanja kt sini. Banyak lagi supermarket yg lagi bagus. Harga pun lagi menarik dan promosi pun lagi terbaik. 

2 komen:

  1. kena peka menjaga sensitiviti setiap kaum & agama kan.. erm, jarang sgt shopping kat the store

    ReplyDelete
  2. saya pun jarang masuk the store.. lgpun skg kn dah berlambak mcm2 pasaraya besar ada

    ReplyDelete

Terima kasih di atas komen yang diberikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog-blog ceria

PENAFIAN

Laman web ini dan bahan yang disediakan "sebagaimana adanya" dan "sebagaimana tersedia", tanpa jaminan jenis apapun, sama ada tersirat atau tersurat mahupun dari segi undang-undang. Penulis tidak bertanggungjawab ke atas setiap kerugian atau kerosakan yang disebabkan oleh penggunaan setiap maklumat atau bahan yang diperolehi dari laman web ini.