Social Icons

.

14 September 2012

"Di Sebalik Angka 7"

Hari ini Jumaat, 14 September. Jumaat minggu lepas, 7 September. Rasa ada kena-mengena tak? Entah. Aku saja nak kira. So, lagi 3 Jumaat genaplah umur aku 22 pada 7 Oktober depan. 
Insya-Allah. 

Korang pernah dengar pasal ni tak? Rahsia di sebalik angka 7 dalam setiap penciptaan Allah. 
Ada sedikit la yang boleh dikongsikan sempena Sayyidul Ayyam ni. 
Kalau korang pun ada kongsikan la juga ya..


Petikan Beberapa Surah-Surah Yang Berkaitan Dengan Angka 7 Dalam Sesuatu Penciptaan Allah Swt :

- Surah An Naba’ Ayat 12, : “Dan Kami (Allah) jadikan di atas kamu tujuh (langit) yang kukuh.”

- Surat Al Hijr Ayat 16, : "Dan sungguh Kami telah menjadikan gugusan bintang di langit dan Kami telah menghiasinya bagi orang-orang yang memandangnya.”

- Surah Al Hijr Ayat 44, : "Jahannam itu mempunyai tujuh pintu. Tiap-tiap pintu (telah ditetapkan) untuk golongan yang tertentu dari mereka."

- Surat Al Hijr Ayat 87, : "Dan Sesungguhnya Kami telah berikan kepadamu tujuh ayat yang dibaca berulang-ulang dan Al Quran yang agung." 


p/s: Antara sebab kenapa aku minat dengan nombor "27" (bukan target umur nak kahwin ok). Memang aku minat sejak sekolah. Tapi apa kaitan "2" dengan "7" ? Sape pandai, cuba la teka.

6 komen:

  1. 2?
    anak kedua dalam keluarga kot..
    hihi..
    terima kasih atas perkongsian fakta ni..=)

    ReplyDelete
    Replies
    1. wahh. cepatnya. baru post dah komen.. hihi..
      betul plak tu. tapi ada lagi maksud di sebalik tu..

      Delete
    2. betul ke??
      anak kedua dalam keluarga?
      7 pula? apa kaitannya??
      hari lahir ke?
      hihi..

      Delete
    3. kaitan 7?
      dah bagi hint kt atas tu..
      hihi..

      Delete
  2. 17 september besday nisa..hihi..7 jugak kan..
    *ade kaitan ke?* lalalala~

    ReplyDelete
    Replies
    1. ohh yeke.. happy belated birthday nisa..
      hehe.. ada2 :)

      Delete

Terima kasih di atas komen yang diberikan.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
 

Blog-blog ceria

PENAFIAN

Laman web ini dan bahan yang disediakan "sebagaimana adanya" dan "sebagaimana tersedia", tanpa jaminan jenis apapun, sama ada tersirat atau tersurat mahupun dari segi undang-undang. Penulis tidak bertanggungjawab ke atas setiap kerugian atau kerosakan yang disebabkan oleh penggunaan setiap maklumat atau bahan yang diperolehi dari laman web ini.